loading...
کشکول رئیسی - مصدرالاراجیف
سیدعلیرضا رئیسی گرگانی بازدید : 990 چهارشنبه 02 اسفند 1391 نظرات (0)

 

طنزمان شد بی نمک طبعن تحمّل میکنیم

 

یا اگر شورم شود قطعن تحمّل میکنیم

 

در جوانی خورده باشی مرغ را از سینه اش

 

حال شد گر بال و یا گردن تحمّل میکنیم

 

سابقا گر در خیابان دختری پوشیده بود

 

حال چون کوتاه شد دامن تحمّل میکنیم

 

سرعتش این اینترانت بس گرفتاری شده

 

قطع گردد موقِع ِ دیدن تحمّل میکنیم

 

ما فنر هستیم و میدانی فشاری بیش از این

 

لاجرم ، با هر چه جان کندن تحمّل میکنیم

 

مرگ را بر انگلیسی یا که بر هر صهیونیسم

 

تا هزاران سال مخصوصن تحمّل میکنیم

 

قاب زیبا بهر هر مدرک بسی شایسته است

 

تا "شعار کار را " رسمن تحمّل میکنیم

 

کارگر مملوّ ِ در هر کوچه و هر برزنی

 

تا " وزیر کار " را قهرن تحمّل میکنیم

 

کار بیگاری به هر شرکت و با هر مدرکی

 

"نان خورش "هم شد و ِلش - رأسن تحمّل میکنیم

 

مرد را در بندگی ، زنهای تاتو کرده را

 

با دماغی تیز اجبارن تحمّل میکنیم

 

ظلم را از این و یا از آن تحمّل کرده ایم

 

از خودی اصلن نگو کلـّن تحمّل میکنیم

 

وام ملیاردی اگر خواهی بیا تا زیر میز

 

هر رقم گفتی تو اجمالن تحمّل میکنیم

 

نفت را البته پولش تا که در هر سفره است

 

بوی آن هم بود انصافن تحمّل میکنیم

 

بوی آن را هم اگر از ما بفرمایند دریغ

 

چون رود لبنان و یا لندن تحمّل میکنیم

 

شهر ری یا مولوی هر یک ترافیکش بد است

 

با " بوگاتی " در همین جردن تحمّل میکنیم

 

نا سزا را با کتک از هر طرف وارد کنند

 

دسته جمعی یا تکی صرفن تحمّل میکنیم

 

آش هائی پخته اند با یک وجب روغن سران

 

بی نمک یا شور معمولن تحمّل میکنیم

 

حرف سی آ سی ِّ ما از سبز رد شد بی جهت

 

بعد قرمز هم رود شرعن تحمّل میکنیم

 

طنزهای بی نمک را از رئیسی غالبا

 

اختصاصا موقع ر..دن تحمّل میکنیم

 

ما ثنای دوستان را بهر خود در این خصوص

 

یک به یک با یک عدد "احسن " تحمّل میکنیم

 

ایضن چند بیت زیر هم برای عزیزانی

 

که به قافیه گیرمیدهند

 

پانصد و هفتاد و یک دوجین تشکر میکنم

 

کل یومن اجمعین شیرین تشکر میکنم

 

یک نفر هتاک بود و با زبان ترکیش

 

ناسزائی گفت از یاسین ! تشکر میکنم

 

احمدی گفتا که " تنوین"،"ان" نگردد قافیه

 

گر شود واجب من از"تنوین" تشکر میکنم

 

انتظارم از شما نقدست تا بهتر شوم

 

من فقط از نقد بی توهین تشکر میکنم

 

هر کسی هم چون رفیعی خوب نقادی کند

 

با کبابی برگ در دیزین تشکر میکنم

 

بر همان جـــــایی که می سوزد بریزید آب را ،

 

تا که من با یک عدد تحسین تشکر میکنم

 

( سید علیرضا رئیسی گرگانی)

ارسال نظر برای این مطلب

نظرات برای این پست غیر فعال میباشد .
درباره ما
Profile Pic
این تارنمــا ادبـــی اســت و هیچگونه خــط و ربطـــی به هیــچ یک از گـــروه ها و .... نــدارد و کاملا بی طـــرف و مســتقـل میباشـد.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 187
  • کل نظرات : 10
  • افراد آنلاین : 8
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 48
  • آی پی دیروز : 23
  • بازدید امروز : 76
  • باردید دیروز : 55
  • گوگل امروز : 37
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 312
  • بازدید ماه : 697
  • بازدید سال : 3,938
  • بازدید کلی : 497,137
  • کدهای اختصاصی
    sms.mida-co.ir

    سلام به همه شما عزیزان

      :   بازدید کننده گرامی   :


    1 - استفاده از مطالب با قید منبع بلامانع است


    2 - نقاط ضعــف را بیـان تا با نظرات ارزشمندتان

          بتوانم پیشرفتی در کارم داشــته باشم.


                            "متشکرم"